2014年1月2日 星期四

BB 唔夠鐵質?

好多媽媽都不知道6-8個月大的BB其實好容易缺乏鐵質 (可引致缺鐵性貧血). 因為BB在沒有特別情況下都不會抽血檢驗, 所以大家都好容易會忽略.
  
BB發育迅速, 需要充足的鐵質製造紅血球, 將氧氣及營養素帶到身體各部位, 以供新陳代謝之用.

缺乏鐵質的BB會出現以下徵狀, 但輕微的從外表並不容易察覺, 卻仍然會阻礙身體各部份的發展.
1) 臉色蒼白
2) 容易疲勞
3) 學習時難於集中精神

此外,還可能會引起其他健康的問題如頭暈、無胃口、腸胃不適、減低身體抵抗力等。


BB在媽媽肚內儲存的鐵質 + 母乳/配方奶提供的鐵質可以足夠BB用到4-6個月大, 鐵質需要會由6月大開始增加至11mg (根據美國食品及藥物管理局 US FDA)!

需要:
6-8個月大的BB每日需要:  大約10毫克鐵質

從飲食吸收:
(1) 配方奶(我BB食的牌子)每日提供 (要根據飲奶量及營養標籤計算): 4.9毫克鐵質
(2) 糊仔(我BB食的牌子)每日提供  :    一餐6湯匙 = 68% daily value = 10.2 mg
(3) 飯 /粥 (100克): 少於0.5毫克鐵質
 
* 從(1)及(2)攝取的鐵質是添加的, 所以不會被完全吸收.
 
6個月大的BB一開始食很少固體, 而粥本身很少鐵所以外國的兒科醫生及營養師 (包括營孖媽我) 都會建議BB一開始食添加鐵質的糊仔(當然包括我的孖寶)。當BB7個大左右每餐可以食大半碗糊仔,每餐固體都有五穀 + 肉 + 菜, 而每日更可以食足兩餐固體食物,那麼就可以考慮轉一餐糊至粥! 因為肉類, 蛋黃及某些蔬菜都含有豐富鐵質, 可以供給BB每天的需要.

含高鐵質的食物:

過兩日再補番 ^^ 因為而家要湊B喇~


10 則留言:

  1. 我BB依家七個月大, lunch 糊加蔬菜或水果, 晚餐粥加肉同菜, 係咪ok? 咁幾時需要轉做兩餐粥? 定唔使轉架?

    回覆刪除
    回覆
    1. Hi Krystal,
      lunch 可以加肉, 午晚都要有五穀 + 肉/蛋 + 菜 (好似大人咁).

      我孖寶7個月大的餐單, 俾你參考下 ^^
      http://www.hk-dietitianmama.blogspot.hk/2013/08/bb7.html

      午餐我好少俾佢地食粥 (除非病無胃口), 想佢地飲食多元化D. 8個月大倒可以開始試通粉, 烏冬, 不過我兩個都用咗大約成2-3個月先可以轉晒午餐做大粒嘅通粉, 烏冬 (開始時仲要打碎). 因為佢地要學咬咬. 視乎唔同B, 我地而家13個月就真係出街先帶糊 /病病都會食 ^^

      刪除
    2. 另外西蘭花點整俾佢食好? 有人同我講難消化, 整極都有粒粒, 又見過話十字花易敏感, 唔好咁早食....

      刪除
  2. Hi Krystal, 西蘭花可切成一小棵, 一小棵, 烚熟(至軟), 取出, 切出頂部的深綠花花, 過濾網給BB吃, 不過因為此終有小粒粒, 所以我孖寶7/8個月大時一來會 "濁到", 二來唔太鍾意, 所以唔會成日食. 不過到大D就好鍾意 ^^ 十字花科都唔算易敏感, 番茄/士多啤梨就真係易敏感D.

    回覆刪除
  3. 米糊請問你用邊隻牌子? 傳統觀念上及健康院姑娘叫我地餵粥好D, 而家2餐都餵粥...而家怕BB唔夠鐵質呢! (我B有濕疹,食豆奶)

    回覆刪除
    回覆
    1. Hi Eva,

      你BB幾大? 6-7個月建議食糊比較好. 在包裝寫了"添加鐵質"的都可以, 例如healthy xxxxx, holxx, orgaxxx, hixx...etc.

      ^^ 這是我們註冊營養師的專業啊~ 就好似其他醫護人員有他們的專業一樣. 不過香港實在太少註冊營養師...

      我想問你食豆奶係醫生開的嗎?

      刪除
  4. Hi 營養媽
    有次我帶囡睇醫生,醫生話我囡面色唔好話佢欠鐵質,我唔知可以煮乜固體有鐵質既俾佢食,你有乜見意?另外我囡便便成日好硬,液體野唔多好,湯,水,果汁唔飲,可以請教下點幫bb飲水嗎?
    煩惱媽

    回覆刪除
    回覆
    1. Hi 煩惱媽,

      唔使煩惱, 大家傾下啦~
      你BB幾大? 人奶B定配方奶B? 用那類學習杯?

      刪除
  5. Hello 營養媽
    你好我bb一吃米糊或粥仔只吃很少量也會狂嘔得很犀利是不是敏感?如果不吃米糊或粥可以用什麼代替?

    回覆刪除
  6. Hello 營養媽
    你好我bb一吃米糊或粥仔只吃很少量也會狂嘔得很犀利是不是敏感?如果不吃米糊或粥可以用什麼代替?

    回覆刪除